lørdag 31. januar 2009

Utstillings trening i dag

I dag hadde vi samlet oss en gjeng på Myrbø der vi lånte banen noen timer. Marianne ledet treningen der og vi prøvde så godt vi kunne å gjøre som hun sa. 
Jeg hadde Diva med meg mens Olvar var med og trente Buffy litt. Ellers var vel del delen jeg trengte å trene mest på var kontakt og sosialisering. Vi får bli mye flinkere nå fremover. Er jo blitt vel lite trening i det siste. 

Men Begge hundene har oppført seg veldig bra i dag. 

Ble så motivert på trening i dag at jeg gikk rett hjem og meldte meg på utstilling. 
Det blir vår aller første hund. Og dette gleder vi oss veldig til. (Men kjenner jeg blir drit nervøs bare av å tenke på det)
Vi skal nok få det til håper jeg. Nå skal vi mest sansynlig trene igjen på neste søndag. Men får treer på stå her hjemme  frem til neste gang. Men tror kanskje det er vanskeligere å få til traven i ringen enn å stå.
Men får bare trene. Det er meg det står på ikke hunden.

Fikk noen fine oppstillinger i dag så nå kan jeg snart legge bort klikkeren litt på dette slik at hun ikke tilbyr så mye annet av atferder enn det å stå.

Har blitt nødt å kalle dette TÅ da hun setter seg med en gang hun hører S.

Ellers har ting roet seg litt her hjemme med hundene seg i mellom. Det går veldig fint ute. Så de får ikke være i nærheten av hverandre uten at vi er der. Og de er ikke begge løse på samme tid hjemme heller. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar