fredag 6. november 2009

Løpetiden drar ut

Diva går enda lykkelig rundt her med "truse" på inne. Nå synes jeg denne løpetiden har var ufattelig lenge. Vanligvis har hun blødd i 11-12 dager men nå er vi på dag 17....sukk. Og hun er ganske merkelig i humøret. Mye mer kosetet denne gangen enn de andre gangene. Hun vil ikke leke med andre hunder. Hun bare driver å løper. Og vi kan gå på tur med andre hunder uten at hun vil hilse. Bare registrerer at de er der og vender all oppmerksomhet mot meg. Hun har sittet å holdt utkikk i hagen i 3-4 timer uten en lyd i dag. Selv kattene har hun ikke kjeftet på selv om de har vært så frekke at de har til og med gått over terrassen.

Søken etter en mann til Diva er enda i gang. Neste løpetid da skal vi prøve. Forhåpentligvis er det i april/mai.
Gleder meg i grunnen ganske mye. Skal bli veldig kjekt. Og ikke minst spennede.

Neste helg skal jeg på kurs. Oppdretterskolen. Blir i grunnen litt spennede å se om en får info en ikke har hatt fra før.

Ellers har vi den siste tiden trent en del stå og trav.... Men det er ikke hunden som er problemet....men en altfor stivbeint eier som har mer lyst å masjere enn å trippe på siden av hunden sin. Må bare øve meg med høye hæler så kanskje trippingen kommer etterhvert da.
Vi gir ikke opp i allefall.
Ellers har det i grunnen blitt lite tur på oss da jeg har vært i dårlig form. Lite overskudd og mye smerter i nakke, skuldre og rygg.
Har hatt to fjellturer og en del små turer langs asfalt den siste uken. På mandag er planen å bestige Perafjellet igjen etter gammalt, om formen er bra vel og merke. Er ikke lange turen da. MEn en koselig og deilig tur. Der Diva kan få frest litt ut på toppen når vi tar av kløven.
Diva bærer nisten og kakaoen opp slik at jeg kan ta kameraet og får minst mulig å bære på.
Og hun viser glede når vi tar frem kløven så da er det liksom greit.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar