torsdag 4. desember 2008

En dag hver for seg

I dag har Diva og Buffy vært adskilt hele tiden mens vi har vært inne. Det har gått veldig bra. 
Tar ingen sjanser. Vil ikke ha slik oppførsel.

I formiddag tok jeg en tur ut i hagen. Bant Diva midt på plenen og strødde noen godbiter hos henne så hun hadde litt å gjøre på. Hentet så Buffy og gikk litt rundt i hagen ellers. Ingen av hundene bjeffet så jeg våget meg litt nærmere. Til slutt var vi noen meter fra Diva som bare stod på plenen. Halen viftet  høyt i været og hun så bare veldig fornøyd ut. Kastet en godbit til henne for hver gang hun tok blikket bort fra Buffy. Buffy holdt seg på noen meters avstand. Snuset ivrig i bakken. Hun stilte seg opp med hele siden til og snudde hode bort. Fikk belønning for alle dempende signaler hun viste. Buffy gikk forsiktig nærmere og holdt hele tiden siden til Diva som bare stod der og logret. Så skjedde det. Diva flytter vekten over forbeina og bøyer hode...Og klikk til meg som faktisk klarte å avverge både lyd og utagering da jeg ropte med veldig blid stemme på begge hundene og de begge to rettet oppmerksomheten på meg og satte seg og jeg fikk belønne dem begge to. Avsluttet der og det ble ikke mer kontakt dem i mellom i dag.
Trente Buffy litt på alle beina i boksen og på å stå på to uten støtte. 
Etter den økten tok jeg Diva med i litt trening i stuen.... Vi tok for oss rep av boksen. Hadde et lite uhell sist vi prøvde boksen med at den hveltet så nå er hun ikke villig til å ta mer enn tre bein i boksen på samme tid.
Etterpå hadde jeg bestemt meg for å lære vinking. 
Den fikk vi ganske bra til. Men vet ikke helt om jeg vil ha en sitende vinking eller en stående. Hun tilbyr begge deler men ser for meg at jeg kanskje ikke vil ha sitten her da jeg heller vil ha den på Flau (legge labben over snuten.) og det ikke skal bli for mye likheter. 
I morgen skal jeg prøve å få på meg klærne tidlig og komme meg ut på tur så hundene kan få rese litt fra seg. Og trene de litt så de er utslitte når jeg skal på julebord i morgen kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar