mandag 1. desember 2008

Slåsskamp

Nå er det nesten slik at jeg lurer virkelig på hva som skjer her. Hundene tåler ikke å være i nærheten av hverandre. De slåss som bare det i både dag og i går. så vi har prøvd å holde de avskildt. De har vært i hvert sitt rom og alltid i bånd så det er mulig å skille dem om de ryker i tottene på hverandre. 
Håper virkelig dette er noe som går over når Diva er ferdig med løpetiden sin. ellers blir jeg kjempe fortvilet her.
Har rett og slett gått tom for ideer for hvordan jeg kan få dem til å være venner. Noen mener Diva har klatrert på rangen og at jeg må jekke henne ned med å prioritere Buffy fremfor henne i alt. Men blir ikke helt rett i forholdt til meg det da.?
Buffy er jo den som alltid liker å ligge å slappe av, har ikke konsentrasjon eller lyst til å trene mer enn noen minutter om gangen, mens Diva er den som liker at det skjer noe, som vil ut i hagen  og kose seg, som vil ha kos og klapp......
Skal jeg nå liksom gå over til å gi Buffy tilbudet først om alt..?

Noen sier jeg ikke har ledeskapet i orden og at hundene slåss fordi de ikke har respekt for meg som eiger.....Det er så mye rart folk får seg til å si.....
Kan jeg ikke bare lukke ørene og holde dem på hver sin plass og se om det ikke gir seg når de får litt fred fra hverandre..?

Jaja....nå er Buffy  på tur mens jeg har trent Diva en del i ettermiddag. 
Vi fant oss en boks som var av halve størrelsen av den vi brukte sist. Og tror dere ikke gullet mitt gikk rett i boksen med en gang. Rakk ikke filme det da det tok bare 10 sekunder. Men fikk filmet andre gang. Men så klart stilte jeg kameraet på høykant så filmen er på høykant....desverre
Men uansett så ser en jo hva som skjer. Ble så stolt av henne.

3 kommentarer:

  1. Ikke bra med slossing! Begynte det nå i forbindelse med løpetiden, eller har du hatt problemer med det tidligere? Har du tenkt på all kompetansen du har tilgjengelig i Fjellanger? Hva med å snakke med Maj Brit eller en av Gryene?
    Lederskapet vet du jo hvor er.-) Det står plassert i Fjellanger sine kurslokaler på Stend. Det er mye rart du får høre når du har hund, men stol på deg selv og magefølelsen din og velg de du hører på råd fra med omhu!

    SvarSlett
  2. Enig med Britt.. Hør med noen av lærerene våre...

    Hvilke situasjoner starter det? Hvem er det som begynner? Er det når dere er der, eller når dere ikke er der? Ute eller inne? I bånd eller ikke?
    Er der noe tydelig en av dem "vokter"?

    SvarSlett
  3. Det startet nå i løpetiden så skal holde de adskilt nå frem til den er over og se om det ikke kommer seg. Så får jeg snakke med Maj-Britt om det ikke blir ordning på dette.

    Det er Buffy som knurrer først som oftest fordi Diva blir litt intennes. Buffy demper samtidig som hun får Diva til å gjøre det hun ikke vil, nemmelig komme nærmere. Og så ryker de på hveandre. Det har for det meste skjedd inne, men har hatt et par ganger ute og.
    Men er jo veldig på vakt når de er i nærheten av hverandre. Gikk helt fint da jeg tok begge to med meg ut på en tur i går. Men diva gikk fot, mens Buffy fikk gå ut i båndet og snuse i grøfta. Var ikke noe tull før vi kom hjem igjen og jeg stoppet opp. Så lenge jeg gikk var Diva opptatt med meg og var ikke så nærgående på Buffy.

    SvarSlett