fredag 12. desember 2008

Litt oppdateringer

Det har desverre vært lite å skryte av her den siste tiden....eller lite tid til å skrive om det som har skjedd.

Jeg er tilbake på jobb igjen og har nå fulle dager..... Hektisk hverdag...her kommer jeg!

Hundene har vært som de pleier, ikke tålt hverandre. Har trent dem en og en og gått en felles tur med dem ellers har det vært hver for seg. 
Den dagen jeg tok begge to med på tur gikk det veldig greit. Men måtte ha øynene på dem hele tiden og en hund på hver side. Og ikke lange bånd her i gården. Det ble -fot- gåing hele turen. Men det var helt greit for dem begge to.

Ellers har vi trent en del på bamsesitten..... Nå er det nr før jeg kan sette stimuli på det...JIPPI!!!
Synes jeg har vært veldig flink jeg da. 

I dag var jeg å kjøpte griselabb til begge to. Diva fikk sin halvdel i stua, mens Buffy lå i Diva sitt bur og spiste sin helt frivillig. Etter en stund måtte Diva på do så vi valgte å lukke igjen døren i buret til Buffy mens Diva skulle ut. Da Diva kom inn igjen startet bråket. 
I hele 8 minutter stod de på hver side av burgitteret. De bjeffet snerret, surklet, og laget masse rare lyder.

Jeg studerte det hele på to meter avstand. 
Diva laget mest bjeffelyd, mens de fleste andre brutale lydene kom fra Buffy i buret. 
Diva logret med høy haleføreing, bjeffet med avstand på et sekund mellom hvert boff, snudde seg noen ganger bort men fortsatte å lage lyd. Kunne se ut som hun hadde tyngden på front. Men mykt blikk. Ørene var litt fremover bøyd.

Buffy hadde lav hale, tyngden varierte hun fra å ha på bakpart og forpart, bust på hele rygge, hun hadde de skumle øynene der en ser hele hviten rundt øye (som om de skal trille ut av skallen), ørene lå langs hode bakover, hun laget alle lyder på en gang samtidig som hun seriebjeffet, vek ikke blikket fra Diva. 

Jeg plystrert høyt for å se respons her....Buffy gjorde ikke anntydning til å høre meg, mens Diva så på meg og tilbudte bamsesitten sin før hun gikk tilbake til fronten av buret der Buffy var for å bjeffe mer. 

Etter 8 min gikk diva på badet for å legge seg. Da var hun ferdig med "diskusjonen" men er ikke helt sikker på om det varer så lenge da. Buffy gav seg da Diva gav seg. Belønnet dem begge to etter noen sekunder med ro. Og trente noen ligg på begge to samtidig. Diva lå helt oppi buret mens Buffy la seg villig ned i buret og begge fikk hver sin leverbit :D

Har kanskje et håp om at vi kan få fred etterhvert her. Men tror likevel dette er et tema jeg skal ta opp med kvalifiserte personer......


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar