tirsdag 11. november 2008

En ekkel opplevelse

Vi satt i sofaen og slappet av etter at hundene hadde fått 5 min trening.
Diva hadde dykket i vannskålen etter skinkebiter, så boblene stod rundt henne.
Vi så på Tv og hunden lå og slappet av.

Diva reiste seg plutselig og gikk litt ut på gulet før hun tisset en liten dam. Så sprang hun ut i gangen (mens hun tisset) og jeg etter. Åpnet døren så hun hunne gå ut. Hun  gikk rett og tisset på gresset. Men da jeg ropte på henne kom hun sjanglende tilbake. Hun ramlet flere ganger sidelengs mot muren og virket rett og slett dritings.

Panikken tok meg virkelig. Jeg så magen hennes bule skikkelig ut på siden. Så spyde hun. 
Fremdelsen "dritings". Jeg grep telefonen og ringte vetrinærvakten. 
Forklarte situasjonen. Hun mente det da hørtes ut som en forgiftning, eller at hun kanskje hadde fått litt lite oksigent under dyllingen i vannskålen. Neste mulighet var at hun hadde hatt et epeleptisk anfall. 
Kjente jeg ble redd for stakkars lille Diva. Men i løpet av tiden jeg snakket med vetrinæren var hun nesten tilbake til seg selv. Vi valgte derfor å avvente og se det ann. 
Nå ligger hun i gangen på teppe og slapper av. Så tror nok det er over nå.
Men det første jeg tenkte på var jo magedreining.... 

Kjenner pulsen min er høy enda. Så tror det kommer til å ta litt tid før jeg klarer å legge meg

2 kommentarer:

  1. Skikkelig ekkelt! Er hun helt i form igjen? Håper det bare var en engangs opplevelse! Forstår du ble skremt, panikken hadde stått i taket her i huset også!

    SvarSlett
  2. Ikke hatt mer av dette. Og det er vi veldig glad for. Tror aldri jeg har vært så redd for noen av hundene mine noen gang.

    SvarSlett