fredag 28. november 2008

Enda et gjennombrudd!!

I dag var planen å gå tur med Marianne og Alissa rundt Myrdalsvannet, men veldig glatte veier satt en stopper for akkurat det i dag. Litt pysete sjåfør og litt redd for bilen valgte jeg å være hjemme til tross for at vi hadde hatt lyst å dra på tur alle tre.

Vi tok heller en runde med trening i gangen. 
I dag bestemte jeg meg for å få til noe med Buffy og klikkeren. Dette har jeg prøvd noen få ganger før men Buffy har rett og slett ikke taklet mat og trening. Hun har kun tilbudt sitt og kontakt. Men i dag har jeg fått til både snute markering og labbmarkering. Og det så faktisk ut som det gikk opp et lys for Buffy. Mens jeg trente 10 rep på Buffy stod Diva likeved i bånd. Så byttet vi på hvem som fikk trene. Og begge hundene var helt i hundre når de skulle få trene.

Diva hadde og et gjennombrudd i dag! I går gikk jeg og kjøpte apportbukk. Da jeg ikke fikk henne til å plukke opp leker.
Først la jeg den på gulvet og trente target på den med snute. Plutselig sto hun med den helt perfekt i munnen. Og jeg rakk til og med å ta hånden under henne for å gripe den før jeg klikket og gav henne en håndfull med pølser. Kjempe gøy at denne gav henne lyst å løfte den. Nå skal vi trene litt på dette til hun er klar for å trene på å levere den opp i hånden min. 

Tror motivasjonen er mer tilstede nå enn på lenge og mye av grunnen er nok at jeg var observatør på valpekurset i går og ble litt inspirert av alle de flinke valpene. 

Nå ligger to utlitte hunder på gulvet her bare etter 1 time med trening. Deilig syn.

1 kommentar:

  1. Då deilig med gjennombrudd! Og ikke bare ett! :-) Vel fortjent og godt trent!! :-)

    SvarSlett